Vil du øge din kendskabsgrad? Eller retarget din trafik, som ikke måtte konvertere

Facebook er et push medie og bruges effektivt til tilbud, konkurrencer, interessetrafik og lead ads. Ja der findes ekstremt mange annonceringsformater på de sociale medier. Men ligeså mange segmenteringer. Vi bliver dagligt forsøgt eksponeret for tusindvis af reklamer. Brugeren stiller derfor store krav til dit content. Som en virksomhed skal du blive fagekspert for din branche. Del historier, indsigter, tips, lektioner og læring i en venlig tone. Ligeså vigtigt er det at du eksponere det rette indhold til din målgruppe. 

Du har mulighed for at skabe en online butik via Facebook, hvor du kan præsentere dit produktkatalog med direkte links til din webshop. Du kan benytte aktivt i din annoncering og retarget din målgruppe ud fra hvilke produkter, de måtte have besøgt på din shop

Du kan vælge at opsamle dine anmeldelser via Facebook og på den måde få opbygget et socialt proof. Hvis du formår at få skabt positiv feedback, vil det have en enormt effekt på alt fremtidig annoncering. Direkte feedback fra dine kunder, bør du analysere grundigt

Facebook retargeting er en effektiv måde at opsamle alt trafik der ikke måtte konvertere på din hjemmeside. Her kan du indsamle e-mails til dit nyhedsbrev eller eksponere et tidligere set produkt. 

Der findes utallige segmenteringers-muligheder, når du annoncere på de sociale medier og det er ekstremt vigtigt at du formår at ramme din målgruppe korrekt, for ellers vil du opleve din annoncering ikke giver den ønskede effekt. 

Din aktivitet på de sociale medier bør linke videre til din hjemmeside, så du kan lære dine besøgende bedre at forstå og på den anden side, vil de besøge dig mere over tid for at lære mere om din forretning. Der er derfor vigtigt at være klar på dine landing pages. Sørg også her for at dine besøgende efterlader deres e-mail adresse, så du kan få opbygget dig en kundedatabase, som har vist interesse for din forretning. 

Sociale medier handler om dine kunder eller potentielle kunder. Undersøg hvilke frames din målgruppe bruger når de taler om din branche. Fx. online fokusgrupper. Implementer disse frames i dit content på dit blog post eller website. 

Det er generelt ekstremt vigtigt at holde øje med frames og keywords når du obseverer din målgruppe, ved at implementerer disse korrekt i din kommunikation, vil det gavner hele din online forretning. På den måde kommunikerer du også i dine kunders sprog. 

Facebook tilbyder segmentering på interesser og emner / sider, så derfor vigtigt at holde øje og forstår  din målgruppe.

Læs mere om hvordan vi arbejder med optimering af landingpages og generelt det mere teknisk bag en online forretning her

Vores arbejder starter typisk med

Først vil vi gerne kende din forretning, ambitioner, planer og eventuelle digitaleudvidelser. På den kan vi tænke en mere effektiv retning for din online tilstedeværelse.

Vi laver en grunding analyse af din online situation inden vi går i gang. Herfra aftaler vi nærmere om hvordan vores arbejde, kan gavne din forretning. 

Alt vores arbejde trackes, så hvis du ikke allerede har opsat tracking efter dine målsætninger, gør vi det for dig. Vi sørger dermed også for at dine målsætninger automatisk afrapporteres og fremsendes til dig med henblik på et evalueringsmøde. 

Vi følger din annoncering dagligt og optimerer undervejs. Dine budgetter vil løbende blive allokeret efter performance. Vi justerer, tilføjer og målretter dine tidsrum, geografiske placering, målgrupper mv.   

Vores arbejde består i at være proaktive og vi sørger derfor hele tiden at afrapportere til dig, så du kan følge performance og leverer indhold efter det. 

Vi kommer med løbende forslag til konverteringsoptimering, for trafik er en ting, konvertering er fokus! 

Det er vigtigt for os at vores arbejde er effektiv for din forretning. Vi holder derfor løbende månedlige møder med alle vores partnere. Her har vi fokus på effekten af vores tiltag samt hvordan vi kan optimere og frasortere kampagner.

Typisk vil vi have stor fokus på hele den digital forretning for en ting er annoncering og klik, men hvis dit website ikke måtte konvertere trafikken, er det her vi bør have fokus og ikke på annonceringen.

Dagligdagen kan byde på mange udfordringer og vi forstår at din forretning er mere end blot online. Vi tilpasser os dit arbejdsmiljø, for vi ønsker succes på alle fronter!

CASES.