Webshop løsninger

Ambitiøs og intelligent udvikling af hjemmesider i Wordpress

En webshop kan måske være nøglen for din forretning, hvis du tænker det ind i din forretningsplan. En succesfuld e-commerce forretning er 100% datadrevet i vores optik.

 

Stigende E-handel skaber et hav af webshop løsninger

Langt størstedelen af verdens virksomheder driver forretning online. Af en årsag. E-handlen vokser hvert år i både omsætning og markedsandele sammenlignet med fysisk handel. Selvom der er mange intuitive it systemer på markedet, som gør e-handel nemmere, er konkurrencen for en e-handel hård. At drive en e-commerce forretning i dag er en balance mellem godt gammeldags købmandskab og udnyttelse af data og teknisk kunnen. Markedet er præget af store spillere, som har både styr på og sat sig på alle områder. Det gør, at dine potentielle kunder altid har et godt alternativ, hvis du ikke lever op til deres krav. Det stiller naturligvis store krav til dig og din virksomhed om at være så tydelig og klar i dit udtryk, at dine kunder aldrig er i tvivl om, hvad de får hos dig. Målet er at skabe den personlige betjening, du kender fra en fysisk butik, digitalt og til en langt større volumen af besøgende og variation af præferencer.

Vi bygger webshop løsninger i

Vi er specialister i Shopify og WooCommerce kombineret med WordPress. Efter utallige cases har vi opbygget et stort kendskab til teknikken bag en god webshop, og vi har marketingspecialister, som sikrer, at vores løsninger er klar til at tjene dig penge. Om du har behov for en skræddersyet løsning eller standard template, så hjælper vi gerne dig hele vejen i mål.

Fokuser på dine købsrejser

Forestil dig, at du går ind i en fysisk tøjbutik. Der er intet personale. Ingen priser på varerne. Og der er ingen tekst på mærkerne i tøjet. Det er et svært udgangspunkt for en god kundeoplevelse. Sådan er det også, når det gælder e-handel. Du skal undgå tomme sider, men i stedet være til stede for dine kunder. Dine landingpages skal være rige med relevant indhold og information om de produkter, dine kunder bliver præsenteret for. Det samme gælder dine produktsider. Her skal kunderne kunne finde svar på alle de spørgsmål, der måtte opstå. Mange e-handelsløsninger kan i dag filtrere produkter ud fra f.eks. pris, popularitet og senest tilføjet. Ved at fokusere på dine produkters egenskaber kan du lave effektive og søgbare filtre indenfor alle kategorier, og dermed gøre det endnu lettere for dine kunder at finde frem til de mest relevante produkter. Det kræver dog, at du har styr på din produktdata.

PIM

Mange e-commerce forretninger bruger et PIM-system til at holde styr på og strømline deres produktdata. PIM står for Product Information Management. Med et PIM-system styrker du dine kunders købsrejse og sikrer samtidig, at alle dine salgskanaler arbejder ud fra samme data. Du behøver i øvrigt ikke selv at drive en webshop for at have brug for et PIM-system. Sælger du dine produkter gennem en online markedsplads eller et forhandlernetværk, vil et PIM-system også lette arbejdet for dine medarbejdere og kunder.

Øget salg, større overskud

Søgemaskinernes algoritmer bliver konstant klogere, og derfor bliver SEO (søgemaskineoptimering) kun vigtigere med tiden. Det betyder, at du i dag skal arbejde langt mere med din webshop, end du skulle engang. Selvom SEO er en langsigtet investering, ligger den helt store gevinst ved SEO i det gennemgående optimeringsarbejde, der skaber grundlaget herfor. For det giver dig samtidig en strømlinet og brugeroptimeret webshop. Med et optimeret produkt-feed. Vigtigheden af dette må ikke undervurderes. For med en optimeret webshop skabes den bedste SEO og de største afkast af din direkte annoncering.

Prissætning af varer

Prissætning er en central del af en e-commerce strategi, for når du sælger online, bliver dine produkter næsten altid præsenteret side om side med dine kon-kollegers. Det har aldrig været nemmere at sammenligne priser. Der ligger derfor mange overvejelser i at prissætte dine produkter og ydelser korrekt. Heldigvis er e-handelsmarkedet meget transparent, og du kan nemt få indsigt i de generelle udsalgspriser, danne dig et overblik, beregne gennemsnit og vægte det i forhold til både dine og de øvriges produkters kvalitet. Der findes også mange online værktøjer, som kan hjælpe dig med at prissætte, selv på tværs af landegrænser og forskellige valutaer.

Click & Collect

Kunderne ønsker fortsat at være trygge, når de handler med folk, selvom det foregår online. De vil have varen sikkert, hurtigt og i hel stand. Det kan et click & collect-tilbud være en rigtig god løsning på. Det giver nemlig kunderne mulighed for at afhente varen selv, og de får samtidig typisk varen stillet til rådighed hurtigere. Click & collect kan være en specielt god løsning, hvis du har et detailled i din forretning.

Tænk på økonomi, hold dine omkostninger nede

Hvis du allerede driver eller gerne vil drive en ecommerce forretning, skal du bl.a. forholde dig til drift, processor, håndtering og pluk og pak. Der er mange ting, der kræver din opmærksomhed, og netop mængden i sig selv bliver typisk den store opgave at håndtere. Vi anbefaler, at du har særligt fokus på nedenstående områder:

  • Automatiserede retur processer
  • Eventuelt outsourcing af lager og pakning til en ekstern leverandør
  • Automatisering af lagerstyring og opdateret lagerbeholdning
  • CRM til kundestyring
  • Outsourcing af serverhosting anden teknisk driftsomkostninger

Krav til en B2B shop

Din B2B shop skal kunne håndtere integrationer til og fra dine leverandører og forhandlere, således jeres samarbejde kan gå mere gnidningsfrit og skabe plads til salg af dine varer. Elefanten i rummet er næsten altid håndteringen af produkt dataen, som er blevet primus motor for rigtig mange arbejdsopgaver. Vælger du den rigtige it løsning her, kan du hurtigt opnå en sådan effektivitet at mange tunge arbejdsopgaver vil være ude af billedet. Vi bygger en fuldintegrerbare og responsive B2B shop, som også støtter dine salgskonsulenter i marken.

Forbind din webshop med eksterne systemer

Få alle dine systemer til at snakke med din webshop eller omvendt via integrationer

Virksomheder der alle stoler på vores teknologier og processer

Lad os tage en uforpligtende snak

Vi varetager din webudvikling

Jacob og Mick er de ansvarlige konsulenter for vores daglige drift og udvikling af systemer. Med mere end sammenlagt 25 års erfaring får du kompetente folk til både udvikling, styring og vedligeholdelse

Betaler det sig at investere i webudvikling?

Eksternt og internt, alle der integrerer med din virksomhed har en oplevelse med dig. Spørgsmålet er bare, hvor god den er. Gode digitale oplevelser betaler sig, men dårlige oplevelser har den modsatte effekt. Hvis du ikke allerede investerer i din brugeroplevelse, er det måske en god idé at begynde at gøre det.

Mere Indsigt

Scroll to Top